Ενός ανδρός Αρχή στους ΟΤΑ !! Ν.ΔΟΥΛΑ-ΚΟΥΛΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΑΤΑΛΥΟΥΝ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ !!
H ελεύθερη και ανόθευτη εκδήλωση της λαϊκής θέλησης, ως έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας, τελεί υπό την εγγύηση όλων των λειτουργών της Πολιτείας, που έχουν υποχρέωση να τη διασφαλίζουν σε κάθε περίπτωση. Nόμος ορίζει τις ποινικές κυρώσεις κατά των παραβατών της διάταξης αυτής.
ΑΛΦΕΙΟΣ: Η ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ “ΛΑΪΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ” ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ “ΕΝΤΟΛΗ” ΔΛΔ ΤΗΝ ΕΞ-ΟΥΣΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ “ΛΑΪΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ” ΗΤΟΙ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΡΧΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΠΟΥ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΑΣΚΟΥΝ ΤΟ “ΚΡΑΤΕΙΝ ΤΩ ΔΗΜΩ” ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΠΟΥ ΑΣΚΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥ “ΚΡΑΤΟΥΣ” ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΔΑΦΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ … ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΝΔΡΕΙΚΕΛΑ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΥΟΥΝ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑΣ-ΚΡΑΤΕΙΝ ΤΩ ΔΗΜΩ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ !!!
ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ. Ο ΕΝΑΣ, Ο ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ
ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΕ 51%. ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΕ 29% ΟΥΤΕ ΜΕ ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ. ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ 51% ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ. ΤΟΝ ΘΕΛΕΙ ΤΟ 51% ΤΟΥ ΛΑΟΥ.
ΒΕΒΑΙΑ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΔΙΟΤΙ Η ΑΠΟΧΗ ΕΙΝΑΙ 70% ΚΑΙ 60% ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ. ΑΡΑ ΑΝ ΕΧΕΙΣ 60% ΚΑΙ 70% ΑΠΟΧΗ ΣΕ ΕΧΕΙ ΨΗΦΙΣΕΙ ΤΟ 40%-30% ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΤΟ 51% ΤΟΥ 30% ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΧΕΙΣ ΤΟ 15% ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΟΥ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ.
ΜΕ 15% ΑΔΕΛΦΕ ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ! ΟΥΤΕ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ! ΟΥΤΕ ΤΑ ΠΟΝΤΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΑΠΛΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΣΑΙ ΑΜΑ ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΕΣ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ, ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΕΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΑΠΟ 325 ΔΗΜΟΥΣ. …]
[… ΓΙ ΑΥΤΟ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΥΣ ΚΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ. ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΚΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΡΕΙ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΠΛΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΙ. ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙΣ ΜΕ ΔΗΜΑΡΧΟ, ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΤΕ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΟΥ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΚΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ. ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ; …]
[ … Α. ΣΩΡΡΑΣ: ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΦΕΚ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΟΥ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΟΣ. Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ 325 ΔΗΜΟΥΣ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΡΑΤΟΣ. ΚΡΑΤΟΣ! ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΦΕΚ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ.
Γ. ΠΛΟΣΚΑΣ: ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ 3852/2010 Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΓΙΝΕ ΦΕΚ ΣΤΙΣ 7-6-2010 ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΩΣ ΤΙΤΛΟ “ΝΕΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ”.
ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΛΕΜΕ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟΣ ΚΑΣ ΛΕΕΙ ΤΟ ΕΞΗΣ: ‘ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΝ ΤΟΝ Α’ ΚΑΙ Β’ ΒΑΘΜΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΩΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΒΙΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΣ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 102 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ ΚΥΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 1850/89.
ΟΙ ΔΗΜΟΙ – ΛΕΕΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 1- ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΑ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΝ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟΝ Α’ ΒΑΘΜΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Α. ΣΩΡΡΑΣ: ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΛΙΓΟ. ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Ο Α’ ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΚΡΑΤΗ, ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ! ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΑΚΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ! ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ! ΚΑΙ ΤΑ ΚΥΤΤΑΡΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΗΣ ΟΛΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ 325. ΑΡΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ. ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟ;
ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ. ΔΕΝ ΘΑ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΠΟΤΕ.. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. …]
[ … Α. ΣΩΡΡΑΣ: ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!
ΔΗΛΑΔΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 325 ΔΗΜΟΙ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΕΙ. ΕΛΕΓΧΕΙ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΕΙ. ΕΛΕΓΧΕΙ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΕΙ ΤΟΥΣ 325 ΔΗΜΟΥΣ.
ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΩΣΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΟΥ, ΟΧΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ. ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟ ΛΕΕΙ ΤΟ ΦΕΚ ΜΕΣΑ!
ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΝΑ ΛΕΕΙ ΣΕ ΜΕΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ! ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ;
ΤΗΝ ΕΒΑΛΕΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΜΕ ΝΟΜΟ. ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΝΑ
ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΕΦΟΣΟΝ
ΕΣΥ ΤΟ ΔΕΧΕΣΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ, ΤΟ ΕΚΤΕΛΕΙΣ ΜΕ ΕΝΑΝ
ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΝΟΜΟ ΠΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΤΟ ΠΩ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΒΟΥΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΣΤΑΘΕΙ
ΠΟΤΕ ΣΕ ΣΩΜΑ. Η ΒΟΥΛΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΠΟΤΕ ΣΕ ΣΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΟΙ 325
ΔΗΜΟΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥΣ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΣΕ ΣΩΜΑ! ΠΩΣ ΝΑ
ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΕΙΣ! ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΣΕ ΣΩΜΑ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ
ΨΗΦΟΥΣ. …]
[… Α. ΣΩΡΡΑΣ: ΑΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΟΤΙ ΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΝΟΜΙΑ. ΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΚΡΕΜΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΛΩΣΤΗ. ΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ ΟΛΟΙ ΟΤΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΑΝΤΛΕΙΤΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
ΑΡΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΣ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ. Ο ΔΗΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΑΝΤΛΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΕΚ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΕΠΙ ΑΥΤΟΥ ΜΕ Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΕΝΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ.
Γ. ΠΛΟΣΚΑΣ: Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΧΗΓΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕ ΤΟΝ 3852.
Α. ΣΩΡΡΑΣ: ΒΕΒΑΙΑ, ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΟΣ! ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΗΓΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΦΟΥ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ. …]
……………………………………………………………
Ισχυρές έως και ανεξέλεγκτες τοπικές αρχές και αποδυναμωμένες αντιπολιτεύσεις επιφυλάσσει για τους δήμους και τις περιφέρειες η κυβέρνηση με τον νέο εκλογικό νόμο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι πτυχές του σχετικού νομοσχεδίου που «κλείδωσαν» στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο διαμορφώνουν ένα σκηνικό σε διαμετρικά αντίθετη κατεύθυνση από την απλή αναλογική του «Κλεισθένη».
Με επικλήσεις στην «κυβερνησιμότητα», δήμαρχοι και περιφερειάρχες με εκλογικά ποσοστά μικρότερα του 50% καθίστανται παντοδύναμοι κερδίζοντας το 60% των εδρών στα συλλογικά όργανα, ενώ οι αντιπολιτευόμενες φωνές περιορίζονται με δύο «κόφτες»: αφενός μπαίνει κατώτατο όριο εισόδου 3% στα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια, αφετέρου περιορίζεται ο αριθμός των εδρών στα αυτοδιοικητικά όργανα, μεσοσταθμικά κατά 20%.
Βασικοί άξονες του προωθούμενου νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών είναι οι εξής:
● Δήμαρχος ή περιφερειάρχης θα εκλέγεται από την πρώτη Κυριακή εάν συγκεντρώνει ποσοστό 43%. Αυτό που παραμένει προς συζήτηση είναι εάν θα προβλεφθεί κι ένα όριο διαφοράς μεταξύ πρώτου και δεύτερου υποψηφίου, της τάξης του 5%. Δηλαδή, σύμφωνα με το σενάριο, εάν ο πρώτος συγκεντρώνει το 43% και ο δεύτερος το 40% των ψήφων, θα προκύπτει και δεύτερος εκλογικός γύρος. Μεγαλύτερες διαφορές ποσοστών θα χαρίζουν την εκλογική νίκη σε αυτόν που πετυχαίνει ποσοστό 43% ή μεγαλύτερο.
● Σε κάθε περίπτωση, ο νικητής των εκλογών θα καταλαμβάνει τα 3/5 των εδρών στο δημοτικό/περιφερειακό συμβούλιο. Προφανώς, ίδια πλειοψηφία θα κατέχει ο δήμαρχος/περιφερειάρχης και στις Οικονομικές Επιτροπές, στις οποίες έχουν σήμερα περάσει κρίσιμες αρμοδιότητες με σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα και είναι άγνωστο εάν θα επιστρέψουν στα δημοτικά/περιφερειακά συμβούλια. Πάντως οι μέχρι σήμερα κυβερνητικές ρυθμίσεις δείχνουν προς την κατεύθυνση των «μονοπρόσωπων διοικήσεων». Αναλογική κατανομή εδρών θα υπάρξει μόνο σε όσους ΟΤΑ εκλέγεται διοίκηση με ποσοστό μεγαλύτερο του 60%…
● Μπαίνει εκλογικό όριο εισόδου 3%. Οπως έχει τονίσει η «Εφ.Συν.», η συγκεκριμένη πρόβλεψη έρχεται να αποκλείσει από τα αυτοδιοικητικά όργανα κυρίως παρατάξεις από την εξωκοινοβουλευτική Αριστερά και άλλες προοδευτικές/εναλλακτικές φωνές.
● Μειώνεται ο αριθμός των δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων. Οι κυβερνητικές εξαγγελίες είναι πολύ συγκεκριμένες: α) Στο περιφερειακό συμβούλιο Αττικής οι έδρες μειώνονται από 101 σε 71 (δηλαδή 30%). Επομένως, ο περιφερειάρχης θα έχει 43 συμβούλους και σύσσωμη η αντιπολίτευση μόλις 28 – από 63, μετά τα εκλογικά αποτελέσματα του Μαΐου. β) Στο δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων οι έδρες μειώνονται από 49 σε 41 (δηλαδή 16%). Επομένως, ο δήμαρχος θα έχει 25 έδρες και όλη η αντιπολίτευση 16 (από 28 σήμερα). Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, θα μειωθούν από 27 σε 21 οι έδρες όλων των δημοτικών συμβουλίων δήμων με πληθυσμό μεταξύ 10.001-30.000 κατοίκων (μείωση 23%).
● Επανέρχεται η 5ετής θητεία δημάρχων και περιφερειαρχών. Οι νέες δημοτικές/περιφερειακές αρχές που θα εκλεγούν τον Οκτώβριο του 2023 θα αναλάβουν καθήκοντα από 1/1/2024 μέχρι 31/12/2028.
● Καταργείται η τρίτη κάλπη για τα κοινοτικά συμβούλια. Ηδη το Δίκτυο Κοινοτήτων Ελλάδος έχει εκφράσει την αντίθεσή του στις συγκεκριμένες αλλαγές. Τα μηνύματα δυσφορίας απέναντι στη σχετική πρόβλεψη έρχονται από όλες τις πολιτικές κατευθύνσεις, σύμφωνα με πληροφορίες.
● Καταργούνται τα συμβούλια κοινότητας στις έδρες των δήμων καθώς και στους δήμους της Περιφέρειας Αττικής (με εξαίρεση την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων και τους Δήμους Ωρωπού, Μάνδρας–Ειδυλλίας και Μεγαρέων) καθώς και στους δήμους του μητροπολιτικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. «Τα συμβούλια δημοτικής κοινότητας σε δήμους με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων (γνωστά παλαιότερα και διαμερισματικά συμβούλια) εξαιρούνται αυτής της κατάργησης», αναφέρει το υπουργείο.
● Οι αυτοδιοικητικές εκλογές θα διεξάγονται Οκτώβριο και με το νομοσχέδιο τίθεται καταληκτική ημερομηνία για την κατάρτιση των συνδυασμών η 30ή Ιουνίου «ώστε να υπάρχει πλήρης έλεγχος των εκλογικών δαπανών και να είναι εγκαίρως στο εκλογικό σώμα γνωστοί οι υποψήφιοι», αναφέρει το υπουργείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου